Z okazji ŚWIATOWEGO DNIA ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Łodzi zorganizowała w dniu 4 kwietnia 2016 r. warsztaty pt. „Wejdź w mój świat", które poprowadziły pani Agnieszka Jakubowska i Anna Stępniak-Petryniak z Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Łodzi.
W warsztatach uczestniczyli nauczyciele, bibliotekarze, psycholodzy, pedagodzy oraz mamy dzieci, u których zdiagnozowano autyzm. W trakcie spotkania prowadzące zdefiniowały pojęcie autyzmu, scharakteryzowały trudności zmysłowe i poznawcze z jakimi borykają się dzieci autystyczne w codziennym życiu, omówiły zaburzenia funkcjonowania zmysłów i rozwoju teorii umysłu oraz zaproponowały metody radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci autystycznych. Uczestnicy wzięli udział w kilku prostych eksperymentach dotyczących działania naszych zmysłów.
Prowadzące zalecały m. in., aby w kontaktach z dziećmi autystycznymi mówić krótko i jednoznacznie. Nie wymuszać kontaktu wzrokowego, zwracać się do jednego dziecka, a nie do grupy oraz używać jednego tonu i melodii. Powinno się mówić spokojnie i niezbyt głośno oraz zachować spokój emocjonalny. Należy być również konsekwentnym, przewidywalnym i konkretnym.
Uczestnicy otrzymali zestawienie bibliograficzne literatury poświęconej problemom autyzmu i zespołu Aspergera, mogli również zapoznać się z wybranym pozycjami książkowymi, które po zapisaniu się do biblioteki można było wypożyczyć do domu.
Autyzm jest całościowym zaburzeniem rozwoju dziecka o podłożu neurologicznym. To ogromny problem społeczny. Diagnozowany już u 1 dziecka na 100 dotyka tysiące dzieci w całej Polsce.
Problem ten będzie narastał i zmieniał swą postać wraz z dorastaniem osób dotkniętych tym zaburzeniem. Doceniając wagę problemu Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Łodzi popularyzuje literaturę z tego zakresu i włączyła się do akcji Polska na Niebiesko i świeciła dla dzieci z autyzmem!
W warsztatach uczestniczyli nauczyciele, bibliotekarze, psycholodzy, pedagodzy oraz mamy dzieci, u których zdiagnozowano autyzm. W trakcie spotkania prowadzące zdefiniowały pojęcie autyzmu, scharakteryzowały trudności zmysłowe i poznawcze z jakimi borykają się dzieci autystyczne w codziennym życiu, omówiły zaburzenia funkcjonowania zmysłów i rozwoju teorii umysłu oraz zaproponowały metody radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci autystycznych. Uczestnicy wzięli udział w kilku prostych eksperymentach dotyczących działania naszych zmysłów.
Prowadzące zalecały m. in., aby w kontaktach z dziećmi autystycznymi mówić krótko i jednoznacznie. Nie wymuszać kontaktu wzrokowego, zwracać się do jednego dziecka, a nie do grupy oraz używać jednego tonu i melodii. Powinno się mówić spokojnie i niezbyt głośno oraz zachować spokój emocjonalny. Należy być również konsekwentnym, przewidywalnym i konkretnym.
Uczestnicy otrzymali zestawienie bibliograficzne literatury poświęconej problemom autyzmu i zespołu Aspergera, mogli również zapoznać się z wybranym pozycjami książkowymi, które po zapisaniu się do biblioteki można było wypożyczyć do domu.
Autyzm jest całościowym zaburzeniem rozwoju dziecka o podłożu neurologicznym. To ogromny problem społeczny. Diagnozowany już u 1 dziecka na 100 dotyka tysiące dzieci w całej Polsce.
Problem ten będzie narastał i zmieniał swą postać wraz z dorastaniem osób dotkniętych tym zaburzeniem. Doceniając wagę problemu Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Łodzi popularyzuje literaturę z tego zakresu i włączyła się do akcji Polska na Niebiesko i świeciła dla dzieci z autyzmem!
KSK
Fot. P. Kowalczyk
0 komentarze:
Prześlij komentarz