Myślenie wizualne
w edukacji i pracy trenera wspomagania oświaty
WARSZTATY prowadzone przez Elzbietę Curyło – Siła Myślenia Wizualnego
Myślenie wizualne staje się coraz bardziej popularne w edukacji, wśród nauczycieli, dzieci
i rodziców, pomagającym dzieciom w nauce. Materiał w szkole jest obszerny i czasami trudny do opanowania, a myślenie wizualne pomaga w zapamiętywaniu, skoncentrowaniu się, wyłapaniu najważniejszych informacji, przedstawieniu trudnych rzeczy w przystępny sposób i dodatkowo wprowadza element zabawy. Sketchnoting (notatki wizualne) umożliwia tworzenie np.: notatek na lekcje, plakatów, ulotek, kart prac, ankiet.
Ucząc języka obcego za pomocą wizualnych notatek przedstawia się zagadnienia gramatyczne, idiomy, słownictwo. Na języku polskim sketchnotki mogą przedstawić streszczenie lektury, zagadnienia z dziedziny ortografii, gramatyki, na historii można notować wizualnie wydarzenia, daty, skutki, przyczyny. Każdy przedmiot da się narysować.
Rysunkowe notatki stanowią atrakcyjny element różnych wydarzeń (konferencji, szkoleń, warsztatów).
Rysunkowe notatki są także sposobem na miłe spędzenie czasu. Koncentrujesz się na notowaniu, wybierasz najważniejsze rzeczy, dodajesz rysunki. Sketchnoting sprawia przyjemność i trudno przestać rysować, jeśli się zacznie. Myślenie wizualne wciąga.
Dlaczego warto rysować?
- Działa od 30 000 lat
- każdy to potrafi
- Nasz mózg szybciej zapamiętuje rysunek niż mowę czy tekst
- Spiera naukę
- Wyróżnia się i zapada w pamięć
- Aktywuje wyobraźnię
- Pomaga zrozumieć złożone procesy i informacje
- W cyfrowym świecie ręcznie robione rysunki wyróżniaja się
KF
Fot. KF
0 komentarze:
Prześlij komentarz