w WBP poświęcone tematowi: „Uczelnia XXI wieku. Kryzys tradycyjnej edukacji i poszukiwania nowej formuły w metodach kształcenia” było okazją do poznania własnych doświadczeń wieloletniego opiekuna zbiorów polskich w Instytucie Hoovera na Stanford University. Autor wystąpienia barwnie opisał historię uczelni, a następnie omówił zmiany jakie zaszły w ostatnich latach: spadek zainteresowania naukami humanistycznymi a wzrost zapotrzebowania na nauki ścisłe, interdyscyplinarny charakter programów nauczania, gwarantowanie dostępu do alternatywnych źródeł wiedzy, przekształcanie bibliotek w centra informacji, odchodzenie od sztywnego podziału wykładowca – student. Wykład spotkał się z żywą reakcją słuchaczy, sprowokował do pytań, dzielenia się własnymi przemyśleniami, aż po wyrażenie obawy o przyszłość człowieka w odhumanizowanej, cyfrowej rzeczywistości.
MS
0 komentarze:
Prześlij komentarz