Tym razem szkolenie z cyklu TIK w bibliotece - narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy nauczyciela bibliotekarza (przygotowane dla pracowników PBW) dotyczyło zastosowania i możliwości oferowanych przez przykładowe dyski w chmurze.
Dysk Google (Google Drive) to przestrzeń dyskowa udostępniana na serwerach Google, z kolei OneDrive jest usługą w ramach mobilnej platformy Microsoft. Obie chmury oferują zarejestrowanym użytkownikom bezpłatny limit przechowywania danych (Google - 15 GB i OneDrive - 5 GB). Wszystkie pliki są zgromadzone w jednym miejscu, a dostęp do nich jest osiągalny z dowolnego urządzenia. Posiadacz konta może m. in.: tworzyć dokumenty, ankiety, galerie zdjęć, prezentacje, arkusze kalkulacyjne, mapy, rysunki, a także udostępniać pliki innym. Możliwa jest również praca w grupie - w czasie rzeczywistym - i wykorzystywanie dodatkowych powiązanych z dyskiem usług i aplikacji.
ESK
Fot. JC
0 komentarze:
Prześlij komentarz