16 grudnia na Wydziale Socjologiczno-Ekonomicznym Uniwersytetu Łódzkiego odbyła się debata pod hasłem: „Przemoc w polskiej szkole. Społeczno-kulturowe podstawy wykluczenia” zorganizowana przez EduKABE Fundację Kreatywnych Rozwiązań.
Do uczestnictwa w debacie zaproszono: prof. UŁ dr hab. Jolantę Grotowską-Leder, prof. UŁ dr hab. Elżbietę Michałowską, dr hab. Grażynę Mikołajczyk-Lerman, dr Izę Desperak, dr Emilię Paprzycką oraz Magdalenę Grabowską. EduKABE reprezentowały: Agata Kobylińska i Barbara Michalska.
Prelegentki podzieliły się wynikami własnych prac badawczych. Przedstawiły m.in. różne płaszczyzny przemocy szkolnej (nauczyciel – uczeń, uczeń – uczeń, rodzic – nauczyciel, uczeń - nauczyciel), jej uczestników (agresor – ofiara – świadek), dynamikę zmian (cyberprzemoc), czynniki wpływające na wzrost agresji. Zajęły się również kwestią stereotypów obecnych w podręcznikach szkolnych oraz społeczno-kulturowymi podstawami wykluczenia. Podkreślały potrzebę dobrej współpracy szkoły z rodzicami oraz odpowiedniego przygotowania nauczycieli.
MS
Fot. M. Soboń
0 komentarze:
Prześlij komentarz
Kliknij w emoticon, aby zobaczyć jego kod!
Aby wstawić emoticon wstaw min. jedną spację przed jego kodem.