Do Krakowa przybyło ponad 70 gości (pracowników uniwersyteckich, bibliotekarzy, metodyków) z 35 bibliotek w kraju. Tematem przewodnim Forum był „Nauczyciel w bibliotece pedagogicznej – klient wyróżniony”. Zagadnienia oscylowały wokół nowych zadań, związanych ze wspomaganiem szkół i doskonalenia nauczycieli, przed którymi staną od stycznia 2016 r. bibliotekarze bibliotek pedagogicznych. Spotkanie było również doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i zaprezentowania przykładów dobrych praktyk w tym zakresie. Dużą uwagę poświęcono wspieraniu nauczycieli w zakresie TIK (technologii informacyjno-komunikacyjnych).
Po wykładach zainteresowani mieli możliwość obejrzenia ostatnio wyremontowanej Biblioteki Głównej AGH oraz wejścia do Biblioteki Jagiellońskiej. W gmachu Biblioteki Pedagogicznej uczestnicy Forum mogli obejrzeć wystawę zorganizowaną w 600-lecie urodzin Jana Długosza, poznać projekt Legalnej Kultury „Kultura na widoku”, zakładający współpracę m.in. z bibliotekami, przejrzeć najnowsze publikacje Grupy Wydawniczej Harmonia czy porozmawiać z przedstawicielami Wydawnictwa Epideixis.
Organizatorami Forum byli: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Hugona Kołłątaja oraz Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Po wykładach zainteresowani mieli możliwość obejrzenia ostatnio wyremontowanej Biblioteki Głównej AGH oraz wejścia do Biblioteki Jagiellońskiej. W gmachu Biblioteki Pedagogicznej uczestnicy Forum mogli obejrzeć wystawę zorganizowaną w 600-lecie urodzin Jana Długosza, poznać projekt Legalnej Kultury „Kultura na widoku”, zakładający współpracę m.in. z bibliotekami, przejrzeć najnowsze publikacje Grupy Wydawniczej Harmonia czy porozmawiać z przedstawicielami Wydawnictwa Epideixis.
Organizatorami Forum byli: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Hugona Kołłątaja oraz Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
MS
Biblioteka Główna AGH
Fot. M. Soboń
0 komentarze:
Prześlij komentarz